Van de dropbox en Insync heb ik nog geen gebruik gemaakt. Wel heb ik SkyDrive van Microsoft gebruikt als verzamelplaats voor documenten voor een project wat ik tijdens mijn vooropleiding uitgevoerd heb. Ik vind SkyDrive zeer gemakkelijk in het gebruik omdat je zelf kunt bepalen wie toegang krijgen tot de SkyDrive. Daarnaast kunnen er gemakkelijk aanpassingen doorgevoerd worden in bestanden die op SkyDrive geplaatst zijn.
Dropbox is handig om te gebruiken voor bestanden die niet vertrouwelijk zijn, voor vertrouwelijke documenten is het geen aanrader. Insync is handig voor het delen en het bewerken van documenten wanneer je zelf niet met Google Docs werkt. Ik ga nu oefenen met Google Docs, hier heb ik wel van gehoord maar dit heb ik zelf nog nooit gebruikt, een echte uitdaging dus.
Het maken van nieuwe spreadsheets en documenten in Google Docs gaat erg gemakkelijk, dit omdat het erg lijkt op Word/Excel en gemakkelijk te bedienen is. Het grote voordeel van Google Docs is dat je gezamenlijk kunt werken aan teksten en personen feedback kunnen geven op het gemaakte werk. Dit is erg handig wanneer je veel samenwerkt in projectgroepen. Google Docs ga ik misschien in de toekomst wel gebruiken om bestanden te delen met projectleden van een projectgroep, uiteraard alleen voor bestanden die niet vertrouwelijk zijn.
Marlon
Geen opmerkingen:
Een reactie posten