zaterdag 10 maart 2012

Referentieprogramma`s

Ik heb Zotero in combinatie met de webbrowser Firefox uitgeprobeerd. Dit omdat ik al een hele tijd benieuwd ben of ik met Zotero gemakkelijker bezocht websites en interessante artikelen bij kan houden voor mijn studie.

Mijn indruk van Zotero is dat het een zeer gemakkelijk te bedienen programma is waar bij items gemakkelijk toegevoegd kunnen worden door naar Zotero te slepen. Wat handig is dat alle informatie over het item dat je toegevoegd hebt weergegeven wordt. Er staat ook bij wanneer je het item toegevoegd hebt, dit is erg handig wanneer je in een bronnenlijst wilt vermelden wanneer je het item geraadpleegd hebt. Ook is er de mogelijkheid om aantekeningen en tags toe te voegen. Ik vind Zotero erg uitgebreid en zeer makkelijk in gebruik, daarom ben ik van plan om Zotero in de toekomst zeker te gaan gebruiken. Zotero ga ik zeker in zetten wanneer ik projecten en opdrachten voor mijn opleiding moet doen.

Mendely heb ik niet uitgeprobeerd, omdat ik niet weer een programma wil installeren waarvoor het aanmaken van een account vereist is.  Een voordeel van Mendeley kan zijn dat de opslagruimte groter is dan Zotero. Wanneer ik meer opslagruimte nodig ben zal ik Mendeley uit gaan proberen. Voorlopig ga ik eerst aan de slag met Zotero.


Marlon




Geen opmerkingen:

Een reactie posten